De eerste dagen

17 september 2015

De tijd vliegt! We zijn alweer op weg naar Yogjakarta. Na een lange, maar goede vlucht zijn we gister aangekomen in Jakarta. We hadden weinig geslapen dus nadat we even naar het monas monument zijn geweest, een ticket hadden gekocht voor de trein naar Yogjakarta en wat hebben gegeten zijn we vroeg gaan slapen. De volgende dag naar Kota, daar waar je de overblijfselen ziet van de Nederlands koloniale tijd. En ook daar geldt wat voor heel Jakarta geldt: het is vervallen. Het is vergane glorie en geen stukje stad is alleen maar mooi. Daarnaast raast het verkeer langs je oren, adem je smog en vergapen joelende mannen zich om alles wat blond en ander westers schoon is. Hoog tijd om weg te gaan dus en daarom vandaag met de trein naar Yogjakarta. Ook hier nog veel verkeer maar al een stuk minder, en aangenamere temperatuur. Morgen naar prambanan en Yogjakarta zelf in!

1. Gera:
    17 september 2015
    Ha dames dat is idd een andere wereld en ver weg. Leuk om wat mee te lezen. Prambanan is de tempel? Ook nog naar het strand van pangadaran? Eerst maar acclimatiseren in de tropen . Xx
  2. Gera:
  3. Annet Hospers:
    20 september 2015
    Ha Gera! Prambanan is een tempel inderdaad maar uiteindelijk gaan we daar vanmiddag heen. Gister naar de Borobudur geweest, weer een andere tempel. Morgen vertrekken we met een tour naar de bromo vulkaan en ijen krater. Pangandaran hebben we overgeslagen;).